Каникулы

Статья 139 Кодекса Республики Беларусь об образовании

"12. В учреждении образования, иной организации, у индивидуального предпринимателя, осуществляющих образовательную деятельность, при реализации образовательной программы дошкольного образования устанавливаются каникулы, во
время которых занятия с воспитанниками не проводятся. Во время каникул с воспитанниками проводятся мероприятия физкультурно-оздоровительной и художественно-эстетической направленности. Общая продолжительность каникул составляет 112 календарных дней: летние – 92 календарных дня, зимние – 10 календарных дней, весенние – 10 календарных дней."

План правядзення зімовых канікул з 26.12.2023-05.01.2024

 

Тэма: «У свеце беларускіх гульняў і забаў»

     Мэта: фарміраванне сацыяльнага вопыту, асабiстых якасцей дзіцяці на аснове яго ўключэння ў сістэму сацыяльных адносін у розных жыццёвых і гульнявых сітуацыях.

Задачы:

  • Забеспячыць дзецям камфортны, эмацыйна-спрыяльны адпачынак паўнавартаснага актыўнага адпачынку падчас зімовых канікул; прадастаўленне ім магчымасці ўдзельнічаць у разнастайных гульнях і забаўляльнай дзейнасці; узбагачэнне і ўмацаванне рухальнага вопыту выхаванцаў.  Далучаць да вытокаў нацыянальнай культуры – беларускіх гульняў і забаў;
  • развіццё індывідуальных, творчых здольнасцяў дзяцей, нацыянальную самасвядомасць, мойнае пачуццё;
  • выхоўваць маральныя якасці, пачуццё самакаштоўнасці, патрыятызму. 

Дата

Тэма дня

Віды дзейнасці

Групы

Адказныя

26.12.2023

аўторак

«Беларускія гульні і забавы»

Размова-гутарка «Народная цацка», «Сувенірная лаўка» і інш.

Аповяд з асабістага вопыту «Мая любімая цацка», «Я і маі сябры» і інш.

Разгляданне альбомаў  «Беларуская народная цацка», «Майстры Беларусі»

Д / гульні «Хто правільна пойдзе, той цацку знойдзе», «Складзі ўзор», «Назаві ласкава»  

З/ролевая гульня «Магазін народных вырабаў», «Кірмаш»

Чытанне беларускіх народных казак «Алёнка», «Залаты птах», «З рога усяга многа», З.Бядуля «Мае забавы», А.Ставер «Як зроблены цацкі» і інш.

Выяўленчае мастацтва: выраб ніцяных лялек, лялькі-абярэгі, лепка лялек з гліны і інш.

Фізкультурны вольны час «У госці да зімы»

старэйшыя, сярэднія, малодшыя

выхавальнікі дашкольнай адукацыі, музычныя кіраўнікі, кіраўнікі фізічнага выхавання

27.12.2023

серада

«Майстэрня Дзеда Мароза»

Разгляданне і складанне аповеду аб навагодніх цацках на ялінке.

 Д/гульні «Цудоўны мяшочак», «Адгадай па апісанні», «Гульні з чароўнай палічкай» і інш

Правядзенне досведаў з рознымі матэрыяламі (папера, тканіна і інш.)

Ручная праца «Творчая майстэрня Дзеда Мароза». «Цацкі сваімі рукамі»

Чытанне беларускіх народных казак «Муха-пяюха», «Селянін, Мядзведзь і Лісіца», «Коцік, Пеўнік і лісіца», В. Вітка «Страшная казка», М. Танк «Ехаў казачнік Бай» і ін.

Выяўленчая забаўка «Свята белай фарбы»

Музычная забаўка «У чаканні цуду»

Фізкультурны вольны час«Марозурадавацца!»

старэйшыя, сярэднія, малодшыя

выхавальнікі дашкольнай адукацыі, музычныя кіраўнікі, кіраўнікі фізічнага выхавання

28.12.2023

чацверг

«Зімовая лабараторыя»

Развагі «Чаму зімой холадна?», «Як нарадзілася Сняжынка», «Лёд і вада - брат і сястра» і інш.

Сюжэтна-дыдактычная гульня «Фотастудыя», «Салон прыгажосцi» і інш.

Дыдактычныя гульні «Падбяры аднолькавыя скрыначкі па гуку (паху)», «Знайдзі адрозненні», «Адгадай, што намалявана», «Што забыўся дамаляваць мастак», «Адгадай што гэта» і інш.

Чытанне мастацкай літаратуры К.Д. Бальмонт «Сняжынка»,  М.Пришвина «Празрысты лёд», загадак пра снег, лед і інш.

Эксперыментаванне: «Таямніцы снегу і лёду» «Тэрмометр і тэмпература»

Выяўленчае мастацтва з выкарыстаннем творчых заданняў нетрадыцыйныя тэхнікі малявання: «Што б гэта значыла», «Адгадай каго намаляваў», маляванне на снезе «снежныя ўзоры» ўпрыгожванне ўчастка каляровымі ільдзінкамі і інш.

Фізкультурны вольны час «У госці да зімы»

старэйшыя, сярэднія, малодшыя

выхавальнікі дашкольнай адукацыі, музычныя кіраўнікі, кіраўнікі фізічнага выхавання

29.12.2023

пятніца

«Зіма-спартыўная»

Азбука бяспекі Светофорыча «Сеў у машыну – паспяшайся, хутчэй прышпіліцца!»

Гутарка па альбому з ілюстрацыямі «Белорусскія зімовыя віды спорту»

Разважанне «Як не баяцца мароза?», «Здаровы чалавек – які ен?»

Сузіраньне вучняў на стадыене за вучнямиі.

Чытанне мастацкіх твораў загадкі, прыказкі, прымаўкі аб спорце,А. Слонік«Я - футбаліст», В. Суслаў «Пра Юру і фізкультуру»

Выяўленчае мастацтва: «Мы катаемся на лыжах (санках, каньках)», «Саначкі-салазачкі», «Сняжочкі»

Музычная забаўка «Хутка, хутка Новы год!»

Рухомыя гульні « Лыжная эстафета», «Перабезчычкі на санках», «Мароз», «Чараўнік», «Два Мароза», «Замарозка» і інш.

старэйшыя, сярэднія, малодшыя

выхавальнікі дашкольнай адукацыі, кіраўнікі фізічнага выхавання

03.01.2024

серада

«Па слядах Дзеда Мароза»

Апавяданні з асабістага вопыту «Новгодні падарунак ад Дзеда Мароза», «Як я сустракаў Новы год» і г. д.

Прагляд прэзентацыі «Рэзідэнцыя беларускага Дзеда Мароза»

Гульня-падарожжа «Па слядах Дзеда Мароза»

 Чытанне казак - пра Дзеда Мароза: Я. Колас «Дзед госць», Я. Журба «Дзед Мароз», «Марозка», «Мароз Іванавіч» і г. д.

Д/гульні: «Збяры сняжынку», «Адгадай па апісанні» і г. д.

Проведение досведаў «Каляровыя ільдзінкі»

Музычнае забаўка «Ах, Каляда!»

Фізкультурны вольны час «Спорт любіце з малых гадоў»

старэйшыя, сярэднія, малодшыя

выхавальнікі дашкольнай адукацыі, кіраўнікі фізічнага выхавання

04.01.2024

чацверг

«У госці да беларускай казкі»

Аповед з асабістага вопыту «Мая любімая казка», «Казачны герой, на якога я хачу быць падобным»

М/ гульня  «Забаўлянкі па-беларуску», «Прцягні казку», «Даведайся па апісанні»

Творчае гаварэння «Казкі пераблыталіся»

Выяўленчае мастацтва. «Вокладка каханай казкі», «Казачны герой, які мне падабаецца», «Размаляваць героя казкі»

Літаратурная выстава  «У гасцях у беларуская народнай казкі»

Музычнае забаўка ««Ах, Калядачкі!»

Фізкультурны вольны час «Прыйшла Каляда,адчыняй варата!»

старэйшыя, сярэднія, малодшыя

выхавальнікі дашкольнай адукацыі, музычныя кіраўнікі

05.01.2024

пятніца

«Вандраванне з Небалейкай»

Урокі здароўя Неболейкина «Небяспечныя невідзімкі – мікробы. Чаму нельга ёсць снег»

Размова-гутарка «Аб здаровым харчаванні»,  «Навошта мыць рукі?»,  «Будзем спортам мы займацца-хай хваробы нас баяцца» і г. д.

Рашэнне праблемных сітуацый: «У Кацэрынкi захварэлі зубы», «Калі ты захварэў»

Дыдактычныя гульні: «Носікі-курносікі», «Да ці не», «Знайдзі карысныя прадукты»,  «Угадай-ка» і г. д.

Сюжэтна-дыдактычныя гульні: «Стаматалагічная паліклініка», «Бальніца» Чытанне мастацкіх твораў С. Міхалкоў «Пра дзяўчынку, якая дрэнна кушала»,  Э. Успенскі «Дзеці, якія дрэнна ядуць у дзіцячым садзе»,  К. І. Чукоўскi «Мыйдадзір» і г. д.

Выяўленчая дзейнасць «Я зарадкай займаюсь», «Карысныя прадукты на маiм стале», «Небалейка – мой сябар» і г. д.

 Музычная забаўка «Калядкі, Калядкі – бліны ды аладкі!», «Го-го-го, каза!»

Фізкультурны вольны час «Ой,Калядачкі!»

   
свернуть